tisdag 9 februari 2010

När jag var liten åt vi Björnklister för att det luktade så gott

Köttklister. Smaka på ordet. Visst låter det äckligt? Nu har EU, och Sverige, röstat ja till att trombin får användas. Trombin tillverkas av blod från ko eller gris, och gör så att man kan sätta ihop köttdelar på ett enklare sätt, t ex sätts mindre delar av fläskfilé ihop till något som ser ut som en hel färsk filé. Man ska fuska med andra ord och låtsas att det är en hel köttbit i stället för småbitar som kan vara vad som helst för kött. Jag tycker att det låter som om det skulle fuskas ordentligt och till slut är det ingen som vet vad man egentligen äter. Det låter som ett sätt för köttindustin att tjäna pengar på skitkött. Jag har ingen lust att äta sammansatta köttdelar, med köttklister. Och jag betalar gärna lite extra för att få en hel köttbit, om jag nödvändigtvis måste äta kött överhuvudtaget.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Helena sa...

Håller helt med!