fredag 26 februari 2010

Det behövs en karl för att få in den

I går kämpade jag med att få in den. Alltså den lilla saken som man stoppar i kundvagnen för att få tillbaka tian eller femman som man måste stoppa i för att kunna använda vagnen i affären. Hur jag än vände och vred så fick jag inte in den i hålet. Jag tog i så jag till och med fick en blodblåsa på fingret. Jag började tro att det var något skämt och tittade om jag skulle se någon dold kamera. Desperat ringde jag till K, som satt i bilen och väntade, för att han skulle komma och hjälpa mig. Det var nämligen hans nycklar som satt i vagnen, för på nyckelringen har en sån där grej som man kan stoppa i kundvagnen. Det kom en annan kund som också försökte stoppa grejen i sin vagn, men hon kunde inte heller. Som tur var fanns det en rådig karl som såg vårt dilemma. Han kom och undrade om han skulle försöka stoppa in den. Han tog i för kung och fosterland. Och han lyckades! K som kom till undsättning kunde bara konstatera att den andra karln redan stoppat in den.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


Inga kommentarer: