Det är sällan jag blir mållös, men i går när jag tittade på Kalla fakta blev jag stum av häpnad. Programmet handlade om hur husföretaget Älvsbyhus behandlar sina missnöjda kunder. Hur jädra stursk kan en ägare till ett stort företag bli egentligen? Utan att röra en min står karln i tv och säger att takläckan i huset beror på att huset ligger för öppet och oskyddat.
Ligger inte alla hus öppet och oskyddat för väder och vind, och hur många av husen har tak som läcker, särskilt som de är nybyggda? Det var bland det dummaste jag hört. Efter att ha hört hur män som besiktigar de nybyggda husen, och att den som ska se till att att byggena går rätt till, är anlitade av Älvsbyhus (och är gratis för kunden och ses som en förmån) så inser man vilken skumraskaffär det här är. Vill inte Älvsbyhus ha nöjda kunder?
Älvsbyhus har svartlistats av "Råd och rön" eftersom företaget vägrar åtgärda felen på sina nybyggda hus. Jag hoppas att många spekulanter på Älvsbyhus såg programmet och tänker om i fråga om husval, så kanske en sån här avart av företag kan få självdö.
Läs även andra bloggares åsikter om husbygge, Älvsbyhus, missnöjd, kund, takläcka, vattenskada, mögel, klagomål, Allmänna reklamationsnämnden, Råd och rön, svartlistat
1 kommentar:
Har byggt ett Trivselhus - kände igen vår situation mycket med de som Kalla fakta berättade om igår.
Så det är inte bara Älvsbyhus.
Sen vill jag väl inte påstå att det är lika dåligt hos Trivselhus som det var för några av de inblandade i programmet.
Skicka en kommentar