lördag 21 november 2009

Det kom tårar

Som vanligt var det stor spänning när det skulle avslöjas vem av idolerna som skulle åka i går kväll. Jag har velat att Erik skulle åka ut länge och i går trodde jag faktiskt att det skulle hända. Men det spelar ju liksom ingen roll att han sjunger hela sin låt helt falskt, den här gången skyllde juryn på låten, inte på att han inte sjöng dåligt. Han har ju bara en växel, att skrika så mycket som möjligt. Jag börjar mer och mer tro att röstningssiffrorna är manipulerade, för juryn verkar ju ha bestämt sig för att Erik ska vinna, hur illa han än låter.

Fortfarande tycker jag att Tove är den värdiga vinnaren, hon har gått från liten skolflicka till en artist denna höst. Hon är verkligen sig själv på scen och gör sin egen grej, och försöker framför allt inte låta som någon annan. När hon tar i i mellanregistret får jag faktiskt gåshud. Calle går också från klarhet till klarhet, han blir bara bättre och bättre.

Reza åkte ju ut i går och det är ju så att någon måste åka. Hon berörde inte mig med sitt första framträdande, men när hon fick hälsningen från sin familj efter "When I need you" kom faktiskt tårarna på mig också. Inte för att hon fick se sin mamma, utan för att jag blev helt överväldigad av mina egna känslor när det plötsligt slog mig, som en rak höger, att jag aldrig mer kommer att få träffa, prata med eller känna doften av min egen mamma igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Karolin sa...

jag tycker Erik är skitbra. Kan hålla med om att han sjöng lite falskt i en av låtarna i fredags, men vilka artister gör inte det ngn gång ibland? I övr tycker jag han är helt klart bäst. Även om jag håller med om att Tove är bra. Och så Calle förstås.