måndag 31 mars 2008

Internetleverantörer som inte håller måttet

När vi flyttade hit hade vi en internetleverantör som vi inte alls var nöjda med. Vi hade problem hela tiden, ena dagen fungerade internet och nästa låg det nere och kunde sedan vara ur funktion flera dagar. K ringde hur många gånger som helst och klagade. Det är ju inte så lätt att komma fram till dem heller, han tillbringade ganska många timmar i telefonkö allt som allt. Dessutom fick vi räkningar hela tiden, fast internet inte hade fungerat på flera veckor. Bolaget sa hela tiden att det var fel på vår dator, på modemet osv. K är ganska duktig på datorer så han visste ju att det inte var något fel på våra grejor. Det gick så långt att bolaget fick skicka ett par gubbar hit och kolla. Då visade det sig att det inte var något fel på vår dator eller modem, i stället var det så att vi bor för långt från deras kopplingsstation och därför fungerade inte internet som det skulle. Jag tror att de visste det hela tiden, men försökte få oss att tro att det var vi som gjort något fel, och försökte mjölka oss på pengar. När vi sedan ville byta leverantör så var det ett nästan omöjligt företag. För att få någon nytt bolag inkopplat måste det förra koppla ur först och jag kan ju säga att de inte skyndade sig då. Allt som allt var vi utan internet tre månader på grund av detta. Nu har vi i alla fall ett bolag som fungerar och vi är mycket nöjda. Internet fungerar näst intill felfritt, även om vi inte har världens snabbaste uppkoppling. Men det är väl så när man bor "på landet" i stan.

2 kommentarer:

Jenston sa...

Sen kan det ju tilläggas att jag hade körtelfeber och var hemma från skolan en hel månad utan internet.
Kul.

Anonym sa...

Fast 90% av alla fel beror på dumma användare så det är inte så konsigt att supporten först vill att ni ska kolla över era egna prylar.
Ringer så många besserwissrar som tror att dom minsann vet att det inte är fel på just deras dator.

Ni fick väl hjälp till slut - eller hur?