lördag 15 mars 2008

Fin gest


De gånger jag har fått blommor under årens lopp är lätträknade, förutom buketter som jag fått på födelsedagar, när jag fått barn etc. Jag brukar i och för sig inte heller köpa blommor utan anledning och ge bort, oftast är det till någon högtidsdag eller om vi blivit bjudna till vänner på middag.

Därför blev jag väldigt glad när vi var i USA och träffade Jo:s pojkväns pappa för första gången. I USA är det nog vanligare att ge bort blombuketter, tror jag i alla fall, för B:s pappa hade med sig en stor bukett rosor till både mig och Je. Gissa om vi blev glada och överraskade, Jag brukar tänka på att vi kom oss nog inte för att tacka ordentligt just för att vi blev så överraskade. Jag hoppas att han förstår ändå att vi blev jätteglada för att vi fick så fina blommor.

För blommans skull blir även krukan vattnad. (Grekiskt ordspråk)

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med där, inte alls ofta man får blommor utan annledning. Senaste halvåret har jag fått rosor 2ggr utan födelsedag lr dylikt. Väldigt tacksamt :)