torsdag 20 mars 2008

Hypokondrikern i mig

Jag erkänner att jag är något av en hypokondriker. Jag har haft de flesta sjukdomar, eller tror att jag har haft, och överlevt. Just nu tror jag att jag har något som kallas kattklösfeber. Hur stor sannolikhet är det att jag har den sjukdomen? Ganska stor i alla fall, jag har ju katt. Hur stor är sannolikheten att Wille har smittat mig med viruset? Kanske inte så stor, men jag har ett utslag som ser ut som ett insektsbett på låret och det stör mig. Det ser ut som ett myggbett, men det finns väl inga myggor nu? Visserligen har jag inte feber, men å andra sidan har jag inte tagit tempen. Utslaget är rött, lite svullet och känns varmt. Dessutom ser det ut som det är ett rivmärke i mitten. Nåja, jag får helt enkelt avvakta och se om "bettet" försvinner...

Jag kan tillägga att jag annars är ganska bra på att ställa diagnos på andra när de är sjuka. Jag brukar ha rätt, bl a när K hade sina hudutslag och Je hade körtelfeber. Däremot trodde jag att jag hade värmeutslag när jag i själva verket hade fått vattkoppor vid nästan 31 års ålder.

Om det finns bot, varför ängslas. (Spanskt ordspråk)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har ju samlat på dig lite mer kunskap efter vattkoppsmissen.
Hoppas du är bättre idag! Ha det så bra på Kent! Jag lyssnade oxå på Lasse L igår. Glad påsk på dig