tisdag 1 januari 2008

Nyårsdagen

Ja, så har det blivit ett nytt år. Året börjar med snöfall och ungefär nollgradigt. Katten har varit ute och lekt i snön och blivit väldigt blöt, han tycker nog om snö i alla fall, men det gör inte jag. Jag hade gärna varit utan, för nu längtar jag till våren.

Jag har beställt Kent-biljetter till M och mig, han ville tydligen gå i alla fall. Kent kommer till Conventum den 21 mars. Då har jag det att se fram emot också på vårkanten. Ju mer man lyssnar på dem desto bättre blir de, tycker jag.

I kväll kommer Je hem från sin älskling, och vi måste nog börja tvätta kläder, packa och förbereda för resan till det stora landet i väster. K och jag ska jobba två dagar till, sedan är vi lediga i drygt en vecka, det ska bli skönt efter den helt otroligt jobbiga hösten.

Från det ena till det andra, gårdagskvällen var mycket trevlig hos fam H. Mycket gott att äta och dricka och trevligt sällskap. Jättelyckat!

Inga kommentarer: