söndag 13 januari 2008

Hemma igen

Så har vi då kommit tillbaka hem efter vår lilla tripp till USA. Jag måste säga att jag lider av jetlag för jag är trött, vimsig, vet inte vad det är för dag eller vad klockan är. Dygnsrytmen är helt rubbad efter att ha förlorat 6 timmar i natt.
Typiska symptom för jetlag inkluderar (enl Wikipedia): trötthet, förvirring och yrsel, illamående och orolig mage, huvudvärk, sömnlöshet, irritabilitet samt irrationalitet.
Såna symptom har jag alltså!

Resan hem gick dock väldigt smidigt och vi besteg svensk mark vid 9-tiden. Det var väldigt halt och isigt och jag längtade genast tillbaka till det varma vädret vi haft. I tisdags, den 8/1 på K:s födelsedag när vi var i New York City, var det cirka 18°C och det var jätteskönt. Vi var uppe i Empire State Building, som har 102 våningar och är 381 meter hög, och det blåste inte ens kallt. Visserligen var vi väl bara på 86:e våningen nånting, men i alla fall. Annars under resan handlade vi mest en massa billiga kläder och andra små saker och var ute och åt mycket god mat. Säga vad man vill om deras matvanor, men god mat fanns det i alla fall överallt där vi var.

Inga kommentarer: