tisdag 29 januari 2008

Besiktning

Jaha, så har man varit på den årliga besiktningen. Av mig, inte bilen. Dr S är alltid lika trevlig, frågar om dittan och dattan och undrar om jag har mycket på jobbet, om det är lika jäktigt som det brukar. Han sa att det var sju år sedan jag besökte honom första gången då jag hade alldeles för högt blodtryck. Sju år sedan, då var jag ju rena ungdomen. Hur som helst så låg blodtrycket bra på 130/85, helt acceptabelt. Jag får fortsätta äta mina tabletter (undrar om han skickade nya recept till apoteket) varje dag, två olika sorter. Jag tror inte jag har glömt att ta medicinen en enda dag under dessa sju år. Dr S undrade om vi har digital diktering på jobbet och jag sa att det har vi ju. Han tycker också att det är mycket bättre än band, men att det finns motsträviga doktorer även där han jobbar som inte vill diktera digitalt. Att de ska vara så konservativa doktorerna, man tror ju att de strävar mot att få det bättre, men nej, inga förändringar här inte. Ibland undrar man ju hur de har kunnat bli doktorer från första början. Syster tog också en massa blodprover, så jag får väl vänta på resultatet, om jag har högt kolesterol eller inte.

Inga kommentarer: