torsdag 27 mars 2008

Mammas mat är godast

Pratade med dottern Jo, som bor i USA, på msn häromkvällen. Hon hade bakat pizza med flickorna och en kompis till dem. Hon gjorde riktig deg med jäst, och sedan fick tjejerna lägga på tomatsås och ost på sina pizzor. De tyckte att de blev jättegoda och Jo verkade nöjd med att ha åstadkommit hembakade pizzor. Hon sa att hon saknar svensk mat, inte något speciell maträtt utan svensk mat överhuvudtaget. Jag blev glad när hon dessutom sa att hon saknar min hemlagade mat. Ja, jag blev ju inte glad att hon saknar den, men det värmde modershjärtat att hon i alla fall tycker om maten jag lagar, att hon tycker att den är god. I sommar när hon kommer hem en sväng och hälsar på ska jag laga allt hon önskar sig och är sugen på, det är hon värd, vår dotter som bor i det stora landet i väster.

"Hungern är världens bästa sås." (Miguel de Cervantes Saavedra)



Jag har placerat min blogg i
Örebro
på bloggkartan.se

2 kommentarer:

hannamia sa...

ska du verkligen laga all mat jag ber om? kan inte jag fa hjalpa till?

Bitten sa...

Jo, naturligtvis. Du kan laga och jag säger hur du ska göra...