torsdag 13 mars 2008

Knuffa, vinka eller ro

I dag har vi verkligen slösat bort två timmar med en arbetspsykolog från L-hälsan. Vi skulle sitta där och lära oss hur vi ska kommunicera bättre på jobbet. I dag var det visserligen bara introduktion, men jag är så anti man kan bli. Vi skulle i smågrupper öva oss i att "knuffa bort" någons förslag eller spinna vidare på förslaget och ge gensvar. Helt absurd övning och jag blev i alla fall inte klokare av den. Jag tror psykologen får det svårt med oss, vi är ju ungefär 15 kärringar och alla är lika envisa och tjurskalliga. Jag hoppas verkligen att det inte kommer att bli många träffar till, jag tror inte det kommer att bli bättre arbetsklimat för att vi sitter där och flummar.

"Om två personer på samma jobb är överens hela tiden är den ene onödig. Om de är oense hela tiden är båda värdelösa. (Darryl Zanuc)

Inga kommentarer: