måndag 24 mars 2008

Allt fler drabbas av hudcancer

Den rubriken får jag verkligen ångest av när jag tänker på mina solvanor. Jag älskar verkligen att vara i solen på sommaren. Ända sedan jag var liten har jag varje sommar solat och inte kunnat hålla mig i skuggan. Det är ju så skönt med sol och värme efter en kall vinter. Vi åkte alltid till Öland varje semester från jag var 5 år tills jag var 17-18 år och där skiner solen varje dag, nästan i alla fall. Vi var alltid där i minst 14 dagar och såg ut som pepparkakor när vi kom hem. Så fort det blir soligt och varmt på våren så bara måste jag gå ut och sätta mig. Jag vet att jag inte borde, men det är som en sjukdom, så fort solen skiner måste jag bara ut, ut, ut. Det är väl bara de senaste åren som jag har börjat tänka på att inte sitta så länge, numera kan jag låta bli att vara i solen när det är som mest farligt mitt på dagen. Jag får ångest av att vara inne när det är soligt och fint väder, och jag får ångest av att vara i solen, när jag tänker på att det är fler och fler som får hudcancer.

Mer att läsa om att allt fler drabbas av hudcancer finns här.

Inga kommentarer: