lördag 29 mars 2008

Att rensa får dig att må bra

Visst skulle vi behöva rensa. På vinden har vi hur mycket kartonger och lådor som helst med - skräp. Vi använder ju aldrig det, så varför ska det stå där och ta plats? Vi har planer, varje vår i alla fall, att ta oss upp dit och gå igenom vad vi ska spara eller kasta, men det blir aldrig av. Det är antingen för kallt eller för varmt, mitt i sommaren när vi har semester är det ju jättehett att vara där uppe precis under taket och rota.

Garderoben har jag precis rensat för det gick inte att hänga in mer kläder där. Jag fick kasta sånt som har krympt när det har hängt där och som jag aldrig mer kommer att kunna få på mig. Ha, ha! Jag tycker det är bra att kasta kläder, för då måste man köpa nytt om man ska någonting att ta på sig (för det har man ju aldrig).

Fast det kan vara svårt att rensa också. Varje sak eller klädesplagg som jag slänger har jag ju någon gång tyckt att jag behövt. En del saker har jag kanske fått och aldrig varit så förtjust i och de går lättare att rensa ut. Barnens saker och kläder har varit svårt att slänga, det är ju en del av deras barndom man kastar. När vi flyttade för drygt fyra år sedan skänkte vi elva stora sopsäckar med barnkläder och skor till ett barnhem i Polen. Det kändes ju inte så tungt för vi visste ju att kläderna skulle komma till användning.

Nu ska jag gå och rensa hjärnan med en kopp kaffe framför tv:n och sen ska vi ut och övningsköra, Je och jag.

2 kommentarer:

Jenston sa...

Jag skulle behöva rensa min hylla. Har velat göra det hur länge som helst.
Och min garderob. Herregud.

Bitten sa...

Gört!