torsdag 17 december 2009

Torsdagsfoto - Julstämning



Trots att det råder julkortsstämning utomhus nu när all snön har kommit så kände jag mer julstämning när dottern gjorde marsipanfigurer. Jag kommer ihåg min barndoms jular då pappa alltid gjorde marsipangrisar och vi hade dem på det där alldeles speciella glasfatet, som vi bara använde till detta ändamål. Jul för mig är marsipangrisar, så är det bara.

Om julstämningen saknas är det bara att klicka runt här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

12 kommentarer:

Marie sa...

Fantastiskt fina små julgrisar. Häftiga färger :-)

Törnebohms Hotspot sa...

Hehe, den här gillar jag, lite annorlunda julig och lite söt *L*

Karolin sa...

Jättefina grisar! Jag har ingen speciell relation till just marsipangrisar men för mig är jul mycket den där första skinkmackan kvällen före julafton.

Anonym sa...

Haha, vilka söta små grisar, skära och goa :)

Birgitta sa...

Nämen så söta små grisar :) Härligt foto med fin girland runt om!

Pialotta sa...

Hur roliga nassar som helst.. inte behöver de ha färger i de vanliga julfärgerna.. bra modellerat av din dotter:-)

Maria sa...

Åhh vilka söta små julgrisar!

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Jätte söta marsipangrisar!
Vill också ha ;)... inga stora chanser att jag kommer att hitta någon marsipan här, i Thailand. Nä, nu ska jag gå och ta lite glass istället, fniss...
Ha en fin kväll!
Xini Björnmamman

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Oj, förlåt... skrev visst två kommentarer (tre med denna ;)... har haft dålig hastighet på mitt internet så du får gärna radera två av de, tack ;)
Ha det så gott!
Xini Björnmamman

Lasseivomma sa...

Vilken rolig modell på grisarna. Jättefina.

Anni sa...

Underbara grisar - färgen tyder på att de kanske är lite sjuka i influensan?

Misswhatsit sa...

Vilka söta marsipangrisar. Det är roligt att julpyssla med barnen. Då brukar stämmningen infinna sig.