lördag 19 december 2009

Det blir värre och värre

Det är ju så jag känner att den goda frukosten nästan är på väg upp när jag läser att årets kräksjuka är extra aggressiv och sprider sig explosionsartat.

Är det ingen som kan ta itu med den smarta idén att forska fram något vaccin mot vinterkräksjuka?
Det känns som om det vore läge att göra det.

När jag var barn fanns bara magsjuka. Om man spydde var man magsjuk. Det gick över på nån dag.
Senare bytte magsjukan namn till maginfluensa, med feber, och lite långvarigare än magsjuka.
Nu är det kaskadkräkningar som alla drabbas av, näradödenupplevelser och svimningsattacker, feber och man måste vara hemma 48 timmar efter senaste kräkningen, eller diarrén, innan man ens får komma till jobbet.

Det känns som om det blir värre och värre.

Jag tror jag spyr.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: