tisdag 29 december 2009

TisdagsTema - 2009



Att sammanfatta hela år 2009 med en bild är svårt. Men denna bild från Gamla stan för bli mitt bidrag i Tisdagstema. På något konstigt sätt har ändå allt, både gott och ont, som hänt i år alltid börjat eller slutat med ett Stockholmsbesök. I Gamla stan har vi både känt oerhörd sorg och glädje, under alla turer med att ordna det allra bästa för våra nära och kära. Här har vi vandrat och känt historiens vingslag och upplevt att sorgen lindrats och glädjen över att vara tillsammans har har varit dubbel. På något konstigt sätt känns Gamla stan som en del av mitt liv numera.

Se fler bilder från 2009 här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 kommentarer:

Hedwig sa...

En vacker och lite sorgsen sammanfattning. Känner att något omvälvande hände och att det satt sina spår.
Livet går vidare och du har fått nya erfarenheter. Stor kram och en önskan om ett Gott slut på 2009

Lenas Fotoblogg sa...

En fin bild på gränden och din berättelse fångar mej och väcker min nyfikenhet!

Anonym sa...

Verkar varit ett händelserikt år, hopas att allt löser sig till det bästa och att det inte sätter för djupa spår.
Gamla stan är underbar...
Önskar dej ett gott nytt år, lite i förtid :)
/Helena

Le Loup sa...

Det är så det är, platser blir intimt förknippade med stora händelser och sedan, varje gång man kommer tillbaka är det som minnena väntar i varje kullersten och bakom varje hörn. I mitt fall är det Österlen, havet och omgivningarna är som en gammal vän som bara väntat på mig när jag kommer dit. Även om jag inte varit där på länge så är det som det alltid är med mig. Det är märkligt.

Pialotta sa...

Detta minne och foto så enormt vackert.. Önskar dig en fin tid och ett Gott Nytt År:-)

Maria sa...

Visst är det märkligt hur en del platser för alltid bli förknippade med speciella saker som hänt i ens liv. Gamla stan är en fin plats.
Gott Nytt År!

Klimakteriehäxan sa...

Fin bild, fin stämning.

Mona sa...

Fin stämingsfull bild. Det är lätt att få ett förhållande till gamla stan, även utan att omvälvande saker förknippas med denna plats. Hoppas du får ett bra år 2010!