lördag 8 augusti 2009

Stackars grannar


Efter att ha bott 20 år i ett radhusområde med tätt-tätt till grannarna är det ganska skönt att bo i egen villa. Inga grannar som stör oss och vi stör ingen heller. Vi kan göra som vi vill och grannarna kan röka som de vill, hur mycket som helst. Häckarna är så höga så vi behöver inte ens se grannar och vice versa, om vi inte vill förstås. Stackars de som har såna här grannar. Om man störs så mycket av cigarettrök från grannen kanske man ska flytta ut i en stuga i skogen. Jag gillar inte heller rök, men skulle väl aldrig få för mig att förbjuda grannen att röka i sin trädgård. Som tur är slog miljödomstolen fast att kvinnan får röka hur mycket hon vill i sin trädgård. Tji fick advokaten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Till er som har grannar som stör på olika sätt så finns det bra test på www.psykologitest.se att göra där man kan få indikation opå om ens granne kanske lider av någon personlighetstörning mm finss äbven en massa nadra bra tester om socialfobi, anorixi, ångest mm testen stämmer väldigt bra om man svarar ärligt på frpgorna.

annette sa...

Någon måtta får det vara på jakten vad gäller rökare!

annette

Ninni sa...

Lite tankeväckande för mig som bott i villa i många år och funderar på radhus:)
Jag har rökt själv och tycker numera att rök luktar vidrigt men nån måtta får det väl ändå vara.
Fast plocka upp fimparna som hamnar på vår balkong efter grannen i lägenheten ovanför som jag får göra här är jag ganska trött på:)