onsdag 19 augusti 2009

Jag ska inte säga "vad var det jag sa?"


Det ligger dock nära till hands nu när Usain Bolts träningskompis Daniel Bailey har åkt fast i en dopingkontroll. En annan träningskompis, Yohan Blake, trillade dit redan före VM, vid uttagningarna. Stämmer de här uppgifterna att båda är dopade kan man ju ifrågasätta Usain Bolts tider. Som jag i och för sig redan gjort. Det är precis som hela världen blir alldeles bortkollrad så fort någon slår världsrekord. Men det är ju klart, man vill ju inte tro att någon enda fuskar. Vilket många dessvärre gör. Och kanske historien upprepar sig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte insatt i friidrotten men jag tycker det verkar vara väldigt många jamaicaner (ett land som har knappt 3 milj invånare) i finalerna både på herr och damsidan. Det luktar dopning..

Anonym sa...

Fast å andra sidan tror jag inte de har så många hockeyspelare.

Såna händer! sa...

Hur var det nu, höll sig inte ett antal jamaicanska idrottare undan det officiella träningslägret strax innan VM - där dopingtester skulle utföras? Var Bolt en av dem?

Anonym sa...

Hehe, tur att du inte sa det då. Nu när det visade sig vara skitsnack menar jag.

Det visar sig att blaskor av typ Aftonbladet och Expressen ibland far med osanning! Vem hade anat det? *ironi*