söndag 9 augusti 2009

Fort ska det gå


Att få ett nytt kök innebär mycket som jag inte har tänkt på förut. Som att det kan gå fort att laga mat. Förut svor jag för att spisen var för långsam. Men jag hade en viss transportsträcka liksom innan pastavattnet kokade upp. Jag hann göra sallad, gå på toa, hänga tvätt och pyssla runt lite. Nu på den nya induktionshällen är det jädrarimej bråttom. Vattnet kokar upp snabbare än jag hinner få fram stekpannan till köttbullarna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

leniz sa...

Ja shit det går nästan lite för fort. Nu måste man verkligen planera tiden annurlunda när man kokar tex pasta. Bytte till en induktionshäll hemma hos mamma och pappa och nu är vattenkokaren helt värdelös. Går fortare att koka upp vattnet på spisen.
Men den är guld värd spisen =)

Ulrica sa...

Jag vill också gör om köket...