söndag 26 juli 2009

Att komma ihåg att man glömt nåt är väl bra


Något som jag verkligen är bra på att glömma är att vattna blommorna. Jag har som mål att alltid vattna på lördagar, hur svårt kan det vara att komma ihåg? Jag kom just ihåg att jag glömde vattna i går, och så är det varje vecka. Jag vattnar nog blommorna på alla andra veckodagar utom lördagar.

En av de vanligaste sakerna man glömmer är att dricka upp sitt kaffe eller te, enligt en brittisk undersökning. Det glömmer jag aldrig, när jag väl tagit en kopp så kommer jag faktiskt ihåg att dricka upp den. Däremot kan jag glömma att jag ska dricka kaffe, eftersom jag aldrig är speciellt sugen.

Undersökningen visar att män är mer glömska än kvinnor, trots att kvinnor har fler saker att komma ihåg. Kvinnor glömmer i genomsnitt 2,5 saker per dag och männen glömmer 3,5.

Jag tänker nu jämföra vad vi glömmer här hemma, K och jag.

Listan:över de 20 vanligaste saker vi glömmer är som följer:
1. Att dricka kaffe/te, som sedan kallnar K, han somnar oftast ifrån det i soffan.
2. Var du lagt nycklarna K, får leta varje gång.
3. Vad du skulle handla Båda två. Om vi inte skriver upp kan vi glömma flera gånger i rad.
4. Ta ut tvätt ur tvättmaskinen Jag, eftersom det är jag som tvättar. Men tvättar K glömmer han det också.
5. Att ta ut maten ur frysen Båda två.
6. Ladda mobilen /i Pod Jag är hopplös på det där. Har alltid slut på batteri.
7. Att inte svära inför barnen What?
8. Fylla på toapapper Båda två.
9. Var du parkerat bilen Jag kommer aldrig ihåg det, eftersom den står på olika ställen varje gång.
10. Vännernas barns födelsedagar K kommer inte ens ihåg sin egen.
11. Vattna blommor Jag, eftersom K ignorerar blommorna. De finns inte.
12. Din ålder Båda två och det är nog medveten glömska, och det är väl inte så noga. Däremot kommer alla andra ihåg hur gammal jag är, särskilt K och sonen.
13. Vännernas födelsedagar K kommer aldrig ihåg, jag sällan.
14. Spela in ditt favoritprogram Spela in? På videon?
15. Bröd i brödrösten K, eftersom jag sällan äter rostat bröd.
16. Tacka för senast Måste vara jag, kommer inte ihåg om vi träffats sedan senast.
17. Vännernas barns namn K kommer inte heller ihåg barnens vänners namn. Lika hopplös det.
18. Köpa mjölk Det går åt så lite mjölk så vi får oftast hälla ut den för att datumet är en vecka gammalt.
19. Låsa bilen Måste vara K eftersom han kör jämt, utom i undantagsfall.
20. Var du lagt plånboken K har samma problem med den som med bilnycklarna, han får leta varje gång.

Källa National-Lottery/ Daily Express

Enligt Aftonbladets undersökning är jag i alla fall inte ensam om att glömma vattna blommorna. 18,5 % har glömt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Jag glömmer aldrig att dricka ur mitt kaffe, men det är nog ren självbevarelsedrift, för jag vet att om jag inte får mina tre koppar om dagen blir jag ett veritabelt monster till humöret. :)