lördag 21 mars 2009

Vårtecken


I fotoutmaningen hos whatthefuckdotcom är temat vårtecken/vårkänslor den här veckan. Ett vårtecken hos oss, med lite snö ännu kvar, är krokusarna. I dag är det väldigt skönt ute, ungefär 10 °C och lite växlande molnighet och det blåser inte lika kallt som det gjorde i går. Skönt vårväder med andra ord. Solen värmer och det ger mig verkligen vårkänslor.


Kan inte låta bli att visa den okända katten som satt vid grannens husknut, mitt bland snödroppar och krokusar och hade det skönt i solen. Tyvärr blev inte bilden så bra eftersom jag inte ville stövla in på grannens tomt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

å vilket litet hav av vårblommor, jag längtar efter att se dom på riktigt jag med! Här har vi massor me snö kvar, suck!

Hoppas du får en fin helg :)

annalarssonphotography sa...

Så härligt med detta hav av vårblommor! :)

Hos mig har vi fortfarande snö kvar, men jag gör mitt bästa för att smälta bort den! ;)

Ha en fin lördag!
Kram Anna

cat sa...

En katt i solen är ett underbart vårtecken:)

Anonym sa...

Men du! Du hittade både krokusar och snödroppar:)

Anonym sa...

Jättefina bilder. Mysig bild med katten tycker jag =)

Anonym sa...

Vårblommor piggar verkligen upp!

/Caroline