söndag 15 mars 2009

Fototriss - Spegelbilder





De två första bilderna är tagna i Tekniska Kvarnen i Karlslund, Örebro.
Den första bilden är en spegelbild av både mig och yngsta dottern, varannan spegelbild är jag och varannan är hon. Hon sitter alltså på andra sidan. Kul grej!

Den andra föreställer mig, i alltför många upplagor kanske. Hugaligen!

Den tredje bilden är en spegelbild i dubbel bemärkelse.

Fler spegelbilder finns att se på Fototriss.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Kristallena sa...

Den första bilden var verkligen läcker! Kul! Den sista bilden gillade jag också särskilt mycket. Vacker spegel!

Baronessan sa...

Fina bilder! Den första var ju kul, men jag fastnade för den andra bilden. Förevigad in i oändligheten.

Photos by Storm sa...

Ja, såna spegelhallar är så kul. Sista bilden vinner dock med den gamla spegeln mot den hårda tegelväggen/Lis

annalarssonphotography sa...

Härliga bilder! :)
Min favorit blir din andra bild!

Ha en fin söndag!
Anna

Anonym sa...

Härliga bilder där jag tycker mest om den första! Läcker!
Ha en skön eftermiddag! Kramis

Anonym sa...

Trean var lite söt :)

Anonym sa...

Kul bilder, var lite annorlunda spegling med den första!

/Caroline

anemonen sa...

Bilden med dig i många versioner är min favorit. Kul grej.

Mamma Russin sa...

kul kort ettan var..:) det får min röst.. :) ha det gott..kram

Ulrica sa...

En kul och kreativ triss... Så roligt att få se fotografen - det är ju inte ofta.

Anonym sa...

Oj, här var det äkta spegelbilder för hela slanten :-) Rolig spegel den första! Verkar som Örebro har något som liknar TEknikens hus i Luleå och Tom Tits i Södertälje...
Senast jag gick runt i en sådan där spegellabyrint klev jag hårt in i en spegel. Både spegeln och jag höll, men ont gjorde det ;-) Vacker spegel, snygg ram på tredje fotot. Vinner gör nog översta, det var annorlunda :-)
Kul att du tittade förbi, men du valde ingen favorit..?!
Simma lugnt!

Jah Hollis sa...

Bilder med lustiga spegelbilder i all ära, men jag fastnar mest för den nedersta bilden. Jag gillar träramen mot teglet och så spegelbilden i glaset. Enkelt men fint.