måndag 13 december 2010

Luciamorgon


I går bakade den äldsta dottern lussekatter.
Tänk att få en hel massa bullar i frysen utan att jag behövde röra ett finger!

Luciamorgon, en morgon som föder många minnen. Minnen av barnens luciafirande genom åren. Morgnar som vi gått upp tidigt, tidigt för att gå ut i den kalla luften för att fira lucia på dagis, på lekis, i skolan, på Kulturskolan och senast Örebro Luciakör. Det väcker också minnen från när jag var liten och mamma och jag tittade på tv och sjöng med för full hals i alla de välkända lucia-och julsångerna.

Nästan alla flickors dröm är nog att vara Lucia någon gång i livet.
Och jag fick den äran att vara Lucia på lekis, med kort, ljust hår.
Kronan var för stor och hängde på öronen, som stod rakt ut.
Inte den vackraste Lucian, men den lyckligaste.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Helena sa...

Jag var Lucia i en skolpjäs en gång, men det var enda gången jag fick den äran, annars har jag bara varit Lucia hemma i barndomens dagar...