söndag 5 december 2010

Fototriss - Det här är jag

I veckans Fototriss ska vi illustrera oss själva med tre bilder.
Eftersom det är svårt att ta självporträtt med en klumpig kamera tar jag till helt andra bilder.



Jag är lika med mat.
Jag älskar att laga och äta god mat.


Jag är en riktig hönsmamma, som har svårt att släppa greppet känslomässigt, fast jag i min hjärna har förstått för länge sedan att mina vuxna barn klarar sig precis lika bra utan mig, om inte bättre.


Ända sedan jag var liten och hattfabriken i Hallsberg brann ner har jag varit rädd för bränder. Jag drömmer ofta mardrömmar om att hus brinner, eller att jag kommer hem och huset ligger som en liten askhög.

12 kommentarer:

Axart sa...

Bra beskrivning av dig, det blev lätt att följa din berättelse.

fina bilder också:)

AX

Camilla (Rantis) sa...

oj, vad mycket släckare.....
har du alla de där hemma????
De e ju sånt som jag jobbar med om dagarna...att serva och sälja brandskydd! =)
tack för att du delar med dig av dig i dagens triss...
Ha en myspysig söndag!

Anonym sa...

huu vad hemskt med brand..Fin triss!

Pialotta sa...

Kort och bra beskrivning.. men visst är det svårt att bara med tre bilder beskriva sig själv, tur det finns ord:) Bränder är inget vidare och duuuuuuuuuuuu.. Hönsmamma har jag alltid varit.. så svårt att släppa det där taget helt, men det behöver vi ju inte riktigt.. en mamma är alltid en mamma.. omsorg:)

Misswhatsit sa...

En fin triss och presentation!
Ha det gott!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Känner igen mig lite i din beskrivning. Gillar mat, och det där med att släppa taget och så det där med brand. Har också brandsläckare lite överallt.

Bra triss du delar med dig!

sinneskatten sa...

Såg du att det var hattutställning i Hallsberg i sommras från hattfabriken?
Men fy det där med bränder sätter sina spår. När jag var lite åkte vi igenom blåberga skogen i HBG och där brann det på ena sidan om vägen, det förföljde mig länge.

Misswhatsit sa...

En kort och kärnfull presentation. Bra att gardera sig med brandsläckare.:)
Ha en fin vecka!

Barnens Hjältar sa...

Bra beskrivning!

Jah Hollis sa...

Fin presentation, men lite trist att alltid känna oro för brinnandet.

Unknown sa...

En kort historia som faktiskt gav en bild. Tänk att det här med en brand kan sitta så djupt. När det gäller dina foton tyckte jag att bild två är väldigt bra illustrerad.
Glad 2a advent.
Ann

Cina sa...

Det var en klar och tydlig triss tycker jag.. Kanon