lördag 18 december 2010

Knäckande med jul


Efter att ha varit på stan och sprungit affär in och affär ut för att leta efter en julklapp är jag verkligen trött i benen. Till slut, när vi nästan gett upp, fann vi det vi sökte. Och vi köpte en julklapp till min gamle far också, även om han säger att han inte behöver nåt.

Det var mycket folk på stan och alla hade massor med påsar och paket i händerna. Det kändes ändå som om alla bara irrade runt, men men det var nog bara vi, som gick runt mest och letade efter den rätta presenten. Vi åt en sen lunch på Creperiet och det var gott med lite mat och att få sitta ner och vila benen en stund.

Trots att benen värker och jag helst skulle vilja lägga mig och slöa framför tv:n så gjorde jag lite laktosfri knäck när vi kom hem. Det är skönt att få lite gjort eftersom jag jobbar alla dagar fram till jul, och på kvällarna är jag så himla trött så då orkar jag inte att göra alltför stora ansträngningar. Knäcken gick ju i alla fall jättefort att göra i vår nya stekpanna och på induktionsspisen. Det är inte som förr i tiden när det tog evigheter innan knäcken blev seg att den klarade kulprovet.

Jag känner mig lite lugnare nu i alla fall. Jag har bara några julklappar kvar att köpa och vi har planerat vad vi ska göra i veckan med inköp och allt annat.  Men jag kommer väl i alla fall att irra runt som en yr höna och känna hur julstressen tar tag i mig.
Inte förrän på kvällen den 23:e kan jag nog slappna av ordentligt. Men då ska jag njuta ordentligt av att ha alla nära och kära här hos oss och att jag är ledig några dagar från jobbet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: