
Påverkas vi av reklamen då? Det är ju klart vi gör. Hur ofta har vi inte hört på jobbet att den och den har köpt det och det? För att de sett det på tv-reklamen. Inte för att de tror att det är ett bra köp, utan för att de blivit hjärntvättade att köpa just det märket. Reklamen har också ändrat karaktär genom åren. Förr var det nästan bara tvättmedels- och blöjreklam. Nu riktar sig reklamen till den tittargrupp som ser på programmet. Produkter antingen för män eller kvinnor, unga eller gamla osv.
Nej, inte kommer det att bli roligare att se på tv när reklamen tar över allt mer. Jag tror att vi mer och mer väljer att se på reklamfria kanaler som ettan och tvåan. Tänk vad skönt det är att se på en bra film utan att den blir avbruten av reklam.
Läs även andra bloggares åsikter om tv, reklam, tv-reklam, reklamavbrott, tv-program, film, avbrott, hjärntvätt, lag, tolv, reklampaus, tv4
1 kommentar:
Jag håller med. Det är ju så mycket reklam redan nu, det känns som det kommer att bli varken hackat eller malet...
Skicka en kommentar