tisdag 31 augusti 2010

Egentligen borde jag sova

Eftersom kattfan den lille katten kom och väckte mig mellan halv fyra och fyra i morse och jag inte kunde somna om för han pep hela tiden, så borde jag nog åtminstone göra en ansats att komma i säng. Försökte läsa lite nyheter, men det enda som kretsar i tidningsfolkshjärnorna just nu verkar vara det förestående valet. Jag är så trött på att läsa att alliansen och de röd-gröna lovar guld och gröna skogar, och hela tiden ska överträffa varandra med den ena utopin efter den andra. Fattar de inte att de gör bort sig? Inget av det de lovat hittills kommer de att hålla, eftersom ekonomin inte kommer att tillåta det.

Kan inte alla politiker bara hålla käften och ligga lite lågt tills valet är över? Jag orkar inte mer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,