onsdag 25 augusti 2010

En bulle i ugnen

Vilken överraskning att helt plötsligt få ett barn, ett barn som man aldrig har planerat för eller drömt om.
Jag bara undrar hur det är möjligt att vara gravid utan att fatta vad som är på gång. 
Förnekelse, oerhört dålig kännedom om den egna kroppen eller tron att man ätit för mycket godis är pinsamma bortförklaringar. Innerst inne måste man väl ändå veta, och framför allt känna att någonting är annorlunda.

För mig är det helt obegripligt, själv har jag sett ut som en flodhäst när jag varit gravid och varit trött, onormalt kissnödig, känt sammandragningar och det har liksom inte varit någon tvekan. Däremot har jag alla gångerna fruktat att jag varit skengravid, att det skulle komma ut luft i stället för en bebis. Lite snopet hade det ju varit.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: