onsdag 4 augusti 2010

Panik och ont i magen

Jag har aldrig planerat för ett bröllop, jag har faktiskt bara varit på tre bröllop i mitt liv förutom mitt eget. Som inte var något bröllop utan en enkel vigsel. Fast det första bröllopet räknas väl knappt för då var jag bara 6 år eller så. Men den som aldrig planerat ett bröllop förstår nog inte hur mycket det är att tänka på. Och om sanningen ska fram har jag inte planerat mycket för detta bröllop heller, bara stöttat dottern i hennes planerande. För det är mycket att tänka på. Vi började redan för ett halvår sedan och det blir ett enkelt bröllop med hyrt tält, cateringmat och det mesta har vi gjort själva.

Men nu när det närmar sig känner jag hur orken tryter. Jag har ju varit febrig och sjuk de sista dagarna och börjar känna att paniken nosar i baken. Jag skulle behöva göra så mycket, men jag orkar helt enkelt inte. Jag tror vi alla är lite trötta just nu, för det är verkligen mycket.

Jag tittar på bilder från förra veckan, när vi hade en helt underbar stillsam semester på Mallorca. Kanske kan jag få lite inspiration mellan hostningarna och snorandet så jag orkar ända till slutet på denna bröllopsförberedelseresa.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Krya på dig, jag är fullt övertygad att ni ror det här bröllopet i land. Efter vad jag förstått ska det vara rörigt innan man gifter sig, (nu har jag inte så mycket erfarenhet av just bröllop, men de få jag sett förberedas har varit kaosartade och sedan blivit kanon. :)