onsdag 26 maj 2010

Schlagerdags

Jag brukar ju skippa den svenska uttagningen till Eurovision Song Contest eftersom det är en så utdragen historia. Men jag brukar faktiskt inte missa den riktiga finalen. Men jag undrar om det ens är någon idé att tänka på att titta. Det verkar ju bli det sämsta startfältet någonsin enligt dem som vet nåt. Dessutom förstår jag mig inte på hur det är upplagt, men semifinaler och diverse krumbukter innan den stora finalen.

Dessutom tycker nästan sju av tio att man för lägga ner Eurovision Song Contest. I alla fall enligt Aftonbladet.

Och jag tror jag skiter i att ladda ner någon Schlager-app. Det verkar lite hysteriskt.

Tacka vet jag hur det var förr. Då var det en final på hemmaplan och en senare med alla europeiska länder som ville vara med. Då brydde man sig inte så mycket om allt runt omkring, och det var alltid den bästa låten som vann. Eller hur?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: