söndag 9 maj 2010

Fototriss - Skyltar

I veckans fototriss är det skyltar som är temat.
Jag har valt några skyltar från mina hemtrakter.





Den första bilden är på en vanlig P-skylt,
men skylten i bakgrunden är den intressanta.
Ett konstverk på Kvartorpshögen där det
står Johansson, ett sätt att efterlikna den
berömda Hollywoodskylten.

Andra bilden är också från Kvarntorpshögen.
Eftersom högen brinner fortfarande kommer det
upp svavelrök här och där.

Den sista bilden undrar jag om den är
riktigt rumsren.
Får man verkligen avbilda
oss örebroare som grottmänniskor?

Se fler skyltbilder här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

9 kommentarer:

Tant Otto sa...

Fin triss!!
Nää kan inte tänka mig att Örebroare är mer grottmänniskor än någon annan ...så det är nog rent förtal.
Men skylten var rolig!

Tove sa...

Fina bilder, men den första är min favvo. Humor!

Rantamor sa...

Hahaha helt underbara skyltar du bjuder på.
Ettan är ju riktigt intressant..=)

Ha d gott.

Louise Alexandersson sa...

Haha, läckert vara är den översta tagen??

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Gillar såklart trean bäst. Lite hårt mot er Örebroare speciellt med tanke på att ni också har ryktet om att vara gnällspikar... ;-)

Anonym sa...

Fin triss som du bjuder på! Grottmänniskobilden är min favorit!

Erik "Semlan" sa...

Trean är "klockren", tycker de träffar rätt... Måste fråga, den brinnande sophögen, får några örebroare värme den vägen? Eller blir det bara varmt om fötterna om man går där uppe? Kul idé att göra en variant på Hollywoodskylten. Den får min röst i denna triss (men grottskylten vann nästan). Kul att du gillade "Vickan"-skylten.

Jah Hollis sa...

Kvarntorpshögen är verkligen en udda företeelse, miljöförstöring i kubik.
Grottmänniskor? Ja, alla sätt är väl bra utom de dåliga för att komma tillrätta med nedskräpningen. :-)

Daniela sa...

Som Örebroare tycker jag att du har en underbar triss. Reagerade också första gången jag såg neandertalaren, men ser mest humorn i det hela numera :)