onsdag 14 april 2010

Bara gnäll

Efter att ha tittat på ganska många avsnitt av "Halv åtta hos mig" har jag kommit fram till följande:

1. Tjejer i 30-40-årsåldern tycker inte om nån mat. och verkar väldigt egotrippade. "Det föll inte mig i smaken" är den vanligaste kommentaren. Ibland undrar jag varför de överhuvudtaget anmäler sig till programmet.

2. Äldre damer tycker inte om någon annan mat än deras egen tillagade. Rynkar på näsan åt nästan allt, med något undantag. De tycker inte om nymodigheter och vet hur allt ska tillagas för att bli så gott som möjligt.

3. Unga killar tycker att allt är gott, utom tråkig husmanskost.

4. Äldre herrar vill helst ha spännande och väl tilltagad mat. Inga halvfabrikat, och med gott vin till.

Den här veckan verkar maten inte ha gått hem hos någon, utom hos de som själva lagat den. I och för sig har den svengelsktalade norrlänningen sin bjudning kvar, men en förhandstitt visar ju att han bjuder på älgkött, som alla inte verkar tycka om.

Jag tycker att om man anmäler sig till en tävling i matlagning där man ska bjuda sina medtävlande på maten så måste man vara allätare. Det är ju inte så trevligt att sitta och klaga inför värden och de andra gästerna att efterrätten är otäck som Lena gjorde i kväll. Blir man bjuden på mat kan man ju åtminstone låtsas att det är gott och i alla fall försöka äta lite. Allt annat är oartigt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: