torsdag 30 september 2010

Blip, blip och pip, pip


Jag trodde i min enfald att det skulle gå fortare att handla med självscanning. Men tji vad jag bedrog mig. Två gånger i rad har vi fått avstämning och i alla fall fått langa upp alla varorna på bandet. Naturligtvis har det stämt båda gångerna så det känns ju så onödigt.

Har ni tänkt på vad det blippas överallt i butiken numera? Det låter som värsta flipperspelet när alla scannrar får arbeta för högtryck.

I kväll skulle vi skynda oss att handla mat så vi slipper åka efter jobbet i morgon och trängas, utan kan åka direkt hem och ta det lugnt.  Av någon outgrundlig anledning började larmet tjuta när jag passerade genom kassan. Jag är en mycket ärlig person och snattar inte, så jag var helt oförstående. Vi konstaterade snabbt att det var något i min handväska som utlöste larmet och på två röda sekunder kom två personer och skulle kolla vad det var. Jag langade upp min sminkväska, som för övrigt är proppfull med halvanvända mascaror och diverse bråte som kan vara bra att ha. Alla kvinnor som använder smink vet vad jag menar. 

Döm om min förvåning när det var två stycken jättegamla mascaror som utlöste larmet. De har jag ju haft i sminkväskan sedan ett par månader tillbaka och de har aldrig gett ett pip ifrån sig förut. Som tur är syns det ju att de är väl använda eftersom mascara har en tendens att kleta av sig runt själva öppningen och borsten ser ju lite skabbig ut.

Men gud så pinsamt när den ena som kollade tyckte att jag hade många mascaror i min väska. Jag tror inte att jag är så särskilt ensam om att ha 4-5 stycken. En vattenfast, en vanlig, och några stycken som jag köpt och som jag inte tyckt om. Inte slänger jag dem, det är jag för snål för, de kan ju duga när de andra börjar ta slut.

Hädanefter får nog min sminkväska stanna hemma när jag ska åka och handla. För säkerhets skull.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: