måndag 9 januari 2012

Oerhört tungt



Foto: Twitter

Som vanligt känns det oerhört tungt att börja jobba igen efter en tids ledighet. Tio dagar med friheten att göra vad jag vill känns som ett ögonblick, och alla veckor med jobb ända fram till påsk känns som en evighet. Men jag brukar bli så här när julen är över och vi återgår till vardagen. Det känns ju dessutom extra tungt när amerikanerna har åkt tillbaka, men förhoppningsvis kan vi ses i mars igen. Annars blir det ju senare i vår och inte åtta månader tills nästa gång.

På tal om Amerika så finns på aftonbladet.se en "gammal" nyhet om en råtta som hittades i en skobutik i Bronx i höstas. Den var drygt 70 cm lång och det är tveksamt om det är en vanlig kloakråtta. Gambisk hamsterråtta är ett förslag. Men att veta att det finns råttor av den storleken i New York får mig att må illa. Jag gillar inte råttor.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,


2 kommentarer:

Sus sa...

"Tänk att vi inte sett en enda råtta2, sa jag till Hjärtat en kväll i Thailand.

Behöver jag ens berätta vad som kom springandes över vägen i samma ögonblick?

dock inte SÅ stor.

Baronessan sa...

En råtta minsann. Sådär vid första anblicken trodde jag att det var en varg. Var ju tvungen att googla på besten och såg att den tydligen finns som sällskapsdjur!! Den används även som minletare och det är ju ett hedervärt uppdrag. För den skull vill man ju ändå inte möta den i en skobutik.
Jobbigt att ha familjemedlemmar så långt bort. Då är det tur att tiden går fort.