torsdag 10 mars 2011

Kalabalik kl 01:22


I natt var det high life här kan man säga.
Wille låg och gosade med mitt hår och jag försökte somna om, fast han låg och kloade och ibland gör det ju lite ont. Precis när jag var på väg in i en dröm slängde K ut sin arm i sömnen.
Rakt över katten.
Med påföljd att katten for 3 meter upp i luften för att fly för sitt liv.
Flög rakt upp på mitt sängbord, där jag har lite prylar. Så att säga.
Bland annat ett stort vattenglas, som står på en asiett för att inte göra ringar på bordet.
Glaset for ju naturligtvis omkull och det blev vatten överallt. På tapeten, på alla prylar och på golvet, under sängbordet. Asietten sprack mitt itu också.
Lampan och klockradion for ner på golvet och den radion har nog gjort sitt nu. Både blöt och nästan krossad. Min lilla ask, där jag har mina smycken när jag inte har dem på mig, for under sängen. Jag fick torka vatten, K fick ligga på golvet och försöka hitta mina örhängen och ringar. Till slut var vi helt färdiga, bokstavligt talat, och kunde faktiskt somna om.

Och Wille vågade sig så småningom tillbaka och la sig mellan mina ben.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,


Inga kommentarer: