torsdag 30 juni 2011

Wille spanar nervöst




Ända sedan Wille slogs med den elake gråvita katten i midsommarhelgen har han varit hängig och inte som han brukar vara. Första dagarna haltade han, men inte nu. Däremot tömde sig i går kväll blodblandat var från ett sår bredvid örat som vi inte ens sett. I dag skulle jag kolla såret, men det låter sig inte göras så lätt. Dock verkar Wille pigg och alert så vi får väl avvakta och se så han inte blir sämre igen.

Den gråvita katten sprider verkligen skräck här i området och åtminstone tre veterinärbesök är han skyldig till efter sin framfart, eftersom de andra katterna fått infekterade sår av hans bett.

1 kommentar:

Le Loup sa...

Usch, låter som en riktig vildbasare till katt, det där. Hoppas att Wille kryar på sig snabbt! Jag kom att tänka på, har du testat att svepa in honom i en badhandduk när du kollar såret? Jag brukar göra det med mina, när jag måste göra något i ansiktsregionerna på dem. (Och nej, det uppskattas inte heller, men jag slipper att bli uppriven på armarna.)