måndag 1 november 2010

Jävlar i min låda vad rent jag skulle ha

Barnen på småskolan i Blekinge får inte svära. Om de (mot förmodan) skulle undslippa sig ett och annat fyfan får de städa skolan. Om de svär bara lite får de städa skolbänken (vilket förmodligen behövs) och en riktig svart svordom får de städa annat i skolan (vilket troligen också behövs). Det kanske helt enkelt är ett sätt för kommunen att spara in på städerskor. Bra tänkt i så fall! Både barn med hyfsat språk, städade skolor och besparing för kommunen.


Om jag skulle få samma straff, särskilt på jobbet, skulle jag leva i ett närmast sterilt och bakteriefritt område. I och för sig kommer det en städerska bara varannan eller var tredje vecka till oss och städar, eftersom ingen verkar komma ihåg att vårt rum finns eller vem som har ansvar för städningen där. Men det skulle garanterat vara dammfritt om jag skulle städa varje gång jag svor på jobbet. Det är i alla fall säkert. Fast min rumskompis skulle också kunna bidra med städningen. Det har jag hört.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Oh! Jag skulle också ha det fläckfritt här hemma! :D