fredag 26 november 2010

Tema fredag - Advent



Eftersom jag är mycket noga med att inte ta fram mina adventssaker förrän tidigast på lördagen före första advent fick jag ta till en bild från förra året.
Jag tycker för övrigt att hela grejen med advent förlorar lite av sin betydelse när adventsstakarna plockas fram flera veckor före.
Sedan säger alla att de är så trötta på julen och plockar bort allt julpynt redan i mellandagarna. Då vill de plötsligt ha vår igen.
Snart julpyntar väl tjuvstartarna redan direkt efter midsommar.

Se fler bilder här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

7 kommentarer:

sinneskatten sa...

Mina adventsstakar kommer upp på lördag, hos mig är det bara bocken som kommit ut på trappen.

Johanna S sa...

Haha...ja tänk en midsommarstång med ljus i ;o)
Julstjärnor är fina...ska nog inhandla en idag. Jag började pynta igår....vill ha det klart till på lördag.
Ha en fin 1:a advent!

Jah Hollis sa...

Att få vänta på något tycks vara det värsta somliga människor kan råka ut för. Traditionerna urvattnas när man börjar tänja på tiderna för dem och de flyter ihop i ett enda mischmasch. Så jag instämmer i det du skriver.
Ha en trevlig första advent!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Julstjärna och staken som lyser där i fönstret, en klassisk svensk advent!

Elisabeth sa...

Vacker bild på julblomman.

anemonen sa...

Jag har också en bild från förra året då jag heller inte av tradition ställer fram adventsljusen förrän lördagen innan första advent.

Misswhatsit sa...

Ett vackert foto! Jag älskar första advent när man får plocka fram ljusstakarna och få lite ljus i mörkret.
Jag fuskade och ställde fram mina ljusstakar på fredagen.:)
Ha en riktigt fin första advent!