torsdag 18 november 2010

Förbud in absurdum


För personalen på Menigo Foodservice lager i Arlöv har förbud mot att äta godis och frukt, tugga tuggummi och dricka läsk på jobbet blivit verklighet. Efter att en arbetare ertappades med att snatta på lagret införde arbetsgivaren förbudet. Massbestraffning tycker personalen, bara för att en stjäl ska inte alla straffas.

Det jag undrar är om Menigo Foodservice har sjunkit så lågt som till barnarbete. Är det verkligen vuxna som jobbar där? I så fall tycker jag att arbetsgivaren ska låta de vuxna få bestämma själva om de vill äta godis och dricka läsk på jobbet. Och får man verkligen förbjuda människor att äta frukt?

Det hela låter inte klokt.

Jag kan ju bara nämna att min närmaste chef har en godisskål inne på sitt rum. Och det är ju ingen hemlighet att hennes rum är det mest välbesökta, alla gör sig verkligen ärende in och hon får fylla på den där skålen ganska ofta. Har jag hört.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: