tisdag 2 juni 2009

Så in i döden tråkigt


I dag har jag åkt buss hem från jobbet.
Och plötsligt kommer jag ihåg varför det är så in i h-e tråkigt att åka buss.
För det första har ju alltid bussen precis gått så man får vänta minst en halvtimme på nästa.
För det andra så är det alltid så fullt på bussen så det är svårt att hitta en plats.
För det tredje sitter alla på yttersta sätet så bara hälften av sittplatserna är tillgängliga. Om man inte vill tränga sig in, för det är ju ingen som flyttar in sig självmant.
För det fjärde tror man bestämt att man hamnat i en annan världsdel. Ingen som pratar högt med varandra har svenska som modersmål och jag blir jättenyfiken vad alla pratar om egentligen.
För det tredje är det en lång väg att gå från busshållplatsen till hemmadörren.
Och jag är ovanligt grinig i dag, och det är kallt och regnigt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

karro sa...

gnäll, gnäll... ;)

Kakafoni sa...

Jag ogillar bussar också så jag skaffade mej en vespa. Det är både trevligare och billigare än både buss (busskort) och bil.
Med en vespa åker man när man vill och slipepr vänta på nån sen buss. Bil, svårt med parkering, en vespan får man in i vilket cykelställ som helst ;O)

Regn? Regnställ för kläderna och hjälmen finns för att inte frisyren ska bli blöt och förstörd det vet väl alla ;O)

Tips från en som vet: Sätt aldrig hårspray i håret och sen hjälmen på, det blir varmt där under och när du sen tar av hjälmen har hela frisyren stelnat efter hjälmens form och ordet "hjälmfrisyr" får en helt ny dimension.