tisdag 30 juni 2009

Nu börjar det bli lite för mycket


Michael Jacksons kropp kommer på torsdag att föras i bilkortege från Los Angeles till hans ranch Neverland för att allmänheten ska kunna ta ett sista farväl. Ett 30-tal bilar kommer att ingå. Allmänheten ska kunna besöka Neverland på fredag, eller möjligen lördag. Gissa om det kommer att bli folkvandring. Inte nog med att fans tar livet av sig av sorg, de ska plåga sig genom ett sista farväl också. Jag tycker att det börjar bli lite väl mycket idoldyrkan, nästan lite löjligt. Nog för han var en stor stjärna, men inte trodde jag att folk skulle bete sig så här. Någon sorts masspsykos skulle jag kalla det. Helt hysteriskt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Elle sa...

MJ-fans är ju hysteriska, det har man sett förr. Kanske dom vill ha det så :)

Synnøve. sa...

Ja alltså, visserligen var han en stor stjärna, men hallå...
Det är otäckt när det blir så här.
Det kommer en massa saker i kölvattnet av hans begravning. Som du säger själv, det är masspsykos.
Jag tycker det är tråkigt att han gick bort nu, men jag kan inte säga att jag sörjer. Jag kände ju inte karln....

Skönt med köket kan jag tro.
Grattis :D
Klems Synne.

Fem Bilder sa...

Jo, det börjar bli lite mycket men vad kan man förvänta sig? Han dominerade musikbranchen i 3 årtionden och sen fortsatte han vara i blickfånget.
Han är ju dessutom en av de absolut mest inflytelse rika om man ser till hur populärmusiken ser ut idag.
http://hatsex.blogspot.se