torsdag 11 juni 2009

TorsdagsReflektion v 24



Trots allt som händer med köksrenoveringen och på sjukhuset med lilla mamma just nu handlar min torsdagsreflektion om min nya kamera. Jag har absolut inte utforskat finesserna överhuvudtaget än eftersom jag köpte den i går eftermiddag, men jag ser ju möjligheterna. Jag gick en sväng i går kväll runt "ägorna" trots ett lätt duggregn, och kunde bara inte låta blir att fota grannens fina blommor.

Fler TorsdagsReflektioner finns här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

15 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jag älskar de där blommorna fast jag lyckas ALDRIG komma ihåg vad de heter! Spännande med ny kamera. Fast jag brukar aldrig komma loss med att läsa på och lära mig alla finesserna ... som man bör ...

Marie sa...

Roligt med nya kameran och fina bilder blir det ju också :-)

Anonym sa...

Kul med en ny kamera! Den här bilden är fin iaf. Lycka till med fotograferandet!

Le Loup sa...

Åh, de var fina! Vad är det för ena blommor? :)

Bitten sa...

Ja, som vanligt vet jag ju inte vad blommarna heter (dessutom är det ju grannens). Jag är helkass på blomnamn. Kanske någon annan kan bidra med namnet?

Husbilen Credo sa...

Åh, va kul med en ny kamera.

Ha en fin dag!
LottaM ..ღ

Viola sa...

Det är härligt att få en ny kamera att utforka världen med. Lycka till och hoppas du kommer att trivas med din "vän"

Anonym sa...

Hej på dig! Hoppas att du har en skön semester. Duktiga ni är med köket! Jag tror blommorna är gräslöksblommor ;)... Nu är ju inte trädgård precis min starka sida men ser de inte ut så?!
/Anna S

Anette sa...

Fina blommor grannen har! Ny kamera köpte jag för ett tag sedan, det tar ett tag innan man "hittar varandra". /Anette

Bitten sa...

Hej Anna!
Nej det är inte gräslök, de här är mycket, mycket större!

Hanna sa...

De heter allium.

Bitten sa...

Tack Hanna! Allium, hade ingen aaaning.

Anonym sa...

Grattis till nya kameran.
Det blev en jättefin bild.
Vad har du köpt för någon kamera?

natthälsningar
strömma

Bitten sa...

Stromma: En Canon EOS 1000D.

Trebarnsmamman sa...

Grattis till nya kameran, du kommer säkerligen bli supernöjd! Jag har haft min kamera i 2 år nu och jag hittar fortfarande nya finesser :)