söndag 18 september 2011

Skräckupplevelse



Läste om flickan som "försvann" i flera timmar. För att till slut hittas sovande i sin egen säng. Och kommer och tänka på min lilla systerdotter som lurade både sin mamma och mormor. Vi bodde då på tredje våningen och när de kom in i rummet där hon lekte stod en stol framme vid fönstret och det lilla smala vädringsfönstret var öppet. Både min mamma och min syster trodde förstås att det lilla barnet ramlat ut, rakt ner i asfalten. Ingen av dem vågade sig fram till fönstret för att titta ut. Ingen ville se henne ligga där nere, kanske ihjälslagen.

Som tur var hade hon inte ramlat ut. Hon hade gömt sig i garderoben och satt där och skrattade åt sin mamma och mormor, som naturligtvis blev jätteglada att se henne välbehållen. Men jag kan tänka mig vilken skräck de måste ha känt de där sekunderna innan de hittade henne. Jäkla unge!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: