torsdag 22 september 2011

Konstiga bilförare


Tre personer som är misstänkta för drograttfylleri har omhändertagits av polisen i Örebro under natten mot torsdagen.
Och jag undrar då hur många som är ute och kör påverkade som inte åker fast i en poliskontroll.

I förrgår morse när jag åkte till jobbet och svängde ut på vår lilla gata, där hastighetsbegränsningen är 30 km/h, körde jag ikapp en bil som låg i ungefär 15 km/h. Bilen körde väldigt ryckigt och ibland på fel sida. Först tänkte jag inte på det, för det finns en del hål i gatan som man vill undvika att köra ner i. Men bilen fortsatte att köra väldigt konstigt, svängde rakt ut framför en bil där det är en skylt med lämna företräde, vinglade och körde ibland väldigt sakta för att ibland gasa på ordentligt. Jag tänkte faktiskt flera gånger att det måste vara ett fyllo, som är ute och kör klockan 7 på morgonen. Men jag såg inte ens om det var en man eller kvinna som körde. Och tänkte samtidigt att de kanske hade ett skrikande barn bredvid sig i framsätet, eller kanske pratade i mobiltelefon.

Men jag har tänkt mycket efteråt på hur det stod till egentligen med den bilföraren. Och om jag kanske borde ha ringt till polisen och rapporterat om denna märkliga bilfärd.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: