onsdag 6 april 2011

Ingen risk i dag


FN varnar varnar för vårsolen i Skandinavien. Ozonlagret är rekordtunt över Arktis i år och skyddet mot skadligt UV-ljus är sämre än någonsin. Därför uppmanas alltså svenskar och övriga skandinaver att vara mycket försiktiga med solandet.

Jag kan ju säga så här: Ingen risk att jag solar i dag eftersom jag sitter inomhus och jobbar. Även om jag skulle bli utsläppt i Guds fria natur är det heller inte någon risk. Här är det igenmulet och inte minsta lilla solstråle kan tränga igenom dessa regntunga skyar. Även om väderprognosen visar något annat. Resten av veckan ser det ut att bli likadant, utom möjligtvis på fredag eftermiddag. Fast då är jag så trött att jag ändå inte orkar gå ut.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: