måndag 27 september 2010

Inte som förr


Att läsa nyheterna på nätet har ingått i det som jag anser att jag måste göra varje dag. Eftersom vi inte prenumererar på någon morgontidning, då vi inte ansåg oss hinna mer än bläddra igenom den, är tidningsläsning framför datorn ett måste för att någotsånär hänga med i vad som händer i omvärlden. Men jösses vad jag har tröttnat på att läsa nu. Efter semestern handlade allt bara om smutskastning av de olika partierna och partiledarna av sina motståndare. En alltför stor del ägnades åt Zlatan och fotboll i största synnerhet.

Och nu handlar nyheterna om SD, alliansen, regeringsbildning och främlingsfientlighet, misstaget att låta SD komma in i riksdagen, politik hit och politik hit. Och om fotboll naturligtvis, alltid detta stora nyhetsflöde om hur spelare skadar sig, byter klubbar och fan och hans moster. Hur stor nyhet är det att den och den spelaren i den och den klubben har stukat foten?

Nej, nu orkar jag inte ens läsa tidningen på nätet längre. Jag vill ha riktiga nyheter, vad som händer i världen, inte bara ältande hur synd det är om oss i Sverige som fått rasister på halsen efter valet, det är ju som det är, och lär inte blir ett dugg bättre för att tidningarna tuggar och tuggar om det. Jag behöver inte veta om Zlatan spyr efter en match eller om nån målvakt gör bort sig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Emvie sa...

Glada nyheter till dig =)
http://dagensgladanyheter.wordpress.com/
Kram
Emvie

Bitten sa...

Tack för tipset, men sidan känns rätt inaktuell.