torsdag 22 december 2011

I dag vänder det

 
I dag på morgonen kl 06.30 infaller vintersolståndet.
Efter det blir det bara ljusare.
Så länge, tills det blir ljusare, sprider vi lite ljus med elektricitet.
 
Tur att ljuset kommer tillbaka för jag tog nog någon form av världsrekord i trötthet i morse, jag hade inte en susning om varför klockradion lät som den gjorde. Men det var bara att pallra sig upp.
I morgon är jag faktiskt ledig, i alla fall från jobbet, och då ska jag ta sovmorgon. Fast jag vet ju hur det är med det.
 
Jag kommer att slå upp mina urvattnade sillögon blå kl 05.30 och vara klarvaken. Sedan kommer jag att ligga och vända och vrida på mig och tänka på allt som måste ordnas inför julafton. Och det kommer att sluta med att jag kommer att gå upp ganska tidigt ändå.
 
Jag kan upplysa om att nu säljer de juldekorationer för halva priset.
I alla fall på K rauta, där vi var i går och inhandlade denna ljusslinga.
Vi var för snåla att köpa till fullt pris, men halva summan känns rätt okej.
Samtidigt fick K terapiarbete i över en timme för att få upp skiten den vackra dekorationen.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: