onsdag 30 november 2011

Mindfulness



Eftersom mitt jobb ibland tenderar att bli mer stressigt än vad som är nyttigt körde jag en övning med Mindfulness i går eftermiddag. Och jag tror att det hjälpte. Visserligen höll jag verkligen på att somna, på riktigt, men jag kände mig lugnare inombords efteråt. Jag ska ladda ner appen som finns till iPhonen, den kostar 15 kronor, men är nog värd varje krona. Då kan jag köra ett pass när jag vill, och behöver.

Jag tycker att allt börjar falla på plats annars. Dotterns flytt är avklarad, bilen är snart fixad, K börjar bli som vanligt igen efter sin sjukdomsepisod osv. Men i natt vaknade jag och hade världens ångest. Jag kunde stävja den innan den helt tog strupgrepp på mig, men jag förstår verkligen varför människor med ständig ångest väljer att göra slut på den med drastiska metoder. Det gör jag faktiskt. Och nu vet jag hur min mamma kände sig när hon sa att hon hade ångest. Stackars henne ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: