måndag 28 november 2011

Måndag - igen?


Det är så här jag vill se mig i dag. Fixande och pyntande, fast jag egentligen tycker det är för tidigt. Men jag vill ha lugnet och friden. I alla fall nåt som liknar själva känslan. I stället känner jag mig tröttare än nånsin och jag trodde inte det var sant när min klockradio började tjuta. Måndag morgon och jag är så trött, så trött. Stress och jäkt.

Kanske ska jag börja kolla på julklappar på nätet i år?
Det är väl dags att börja leta nu i så fall, så jag hinner få allt innan jul.
Men nä, jag är nog lite för gammalmodig vad gäller julklappsinköp, fast jag blir så himla stressad av att springa i affärer.
Jag vill ha julstämning när jag handlar mina klappar och det får jag inte förrän framåt Lucia.
Jag kanske är en självplågare som vill bli stressad innan jul, så jag riktigt kan slappna av när väl julen kommer.
För då är jag lugn som en filbunke, och städar inte ut julen på nyårsdagen för att jag är så himla trött på den.

Och jag är nog mer traditionsbunden är vad som är normalt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: